Wednesday 16 March 2016

Sudu Pun Boleh Dijadikan Peralatan Make up



                     Bila dengar kita rasa kelakar kan yang kita tahu sudu ini alatan yang berada di dapur bukan di meja solek tapi jangan tak percaya ianya sangat berkesan selain membantu menjimatkan duit dari kita membeli peralatan make up dengan kos yang mahal yang belum pasti keberkesananya .Ini menunjukan manusia ini sangat kreatif .Jadi selepas ini kalau ada event yang kita tak jangka kira last minit kita masih boleh makeup dan bersiap tak ada alasan tidak dapat serta kerana tak sempat bersiap.

Bagaimana sudu boleh membantu menjadi alatan make up jom kita kongsi...
Sudu ini digunakan bagi mengukur ukuran kawasan yang perlu kita oleskan sapuan eyeshadow agar tidak  terlalu nipis atau tebal agar tak melepasi kawasan tak sepatutnya..
Setelah sapuan asas eyeshadow di oleskan tadi dengan mudah kita membentukanya dengan pilihan warna seterusnya dan lukis eyeliner di kelopak mata untuk mencantikanya lagi.mudah kan..
Selain di kawasan kelopak mata batang bahagian pemegang sudu pula dijadikan untuk menandakan sapuan foundation untuk bahagian rahang pipi agar nampak wajah yang lebih mulus sebelum sapuan bedak di semua bahagian pipi.
 
 Step yang sama di bahagian kanan dan kiri...

 Bahagian batang sudu yang sama juga boleh digunakan untuk membuat tanda untuk sapuan shading untuk batang hidung agar nampak lebih mancung.

Setelah selesai sapuan bedak asas dan ratakan..untuk hasil yang cantik.

Taraaa... dah siap cantik dan mudah kan..jom praktis

No comments: