Google+ Followers

Thursday, 25 August 2016

Amik Angin ke Cameron.

          
      Bila dah terlalu penat dengan kerja yang tak pernah selesai ..satu perkara yang mungkin membantu kita fresh semula iaitu amik angin..kali ini destinasi kita Cameron Highland Pahang... sebab Cheq Hanie pilih tempat ini kerana cuaca disana sejuk dan sangat menenangkan dengan pemandangan hijau .
Perjalanan yang mengambil masa 3 ke 4 jam ini memang membuat sikecik Zac Aidiel mengantok..heheh..tengok la tu nyenyak tidur .
         Sikecik tidur tetapi siabang Zac Airiel tetap bersemangat dengan baju sejuknya untuk ke Cameran..sebenarnya ini jugak kali pertama dia akan ke Cameran sebab tu terlalu exited. hehehe
Wajah-wajah semangat nak mendaki bukit Cameran yang pasti berliku-liku..heheheh

        Sampai saja ke destinasi sikecik terus bangun macam tahu-tahu jer..dan terus cari sweeter sebab cuaca memang sejuk sangat kebetulan sampai je kesana hujan turun dengan lebatnya ,wah memang best giler lah...
Jauh Cameron Highlands dari Kuala Lumpur ialah 300 km atau 3.5 jam perjalanan melalui lebuhraya PLUS. Pengunjung akan melalui susur keluar Tapah, selepas membayar tol, sila belok ke kiri pada lampu isyarat pertama dan teruskan perjalanan untuk ke Cameron Highlands. Jauh perjalanan dari Tapah hanya 60km, tetapi ingat disitulah cabaran sebenar. Jalan bengkang bengkok, licin dan sempit. Sesapa tak tahan boleh mabuk, walaupun begitu, pengunjung boleh berhenti rehat di Lata Iskandar untuk menikmati kecantikan air terjun sebelum meneruskan perjalanan. Perbagai pemandangan cantik disepanjang perjalanan, orang asli menjual petai dan hasil hutan lain, pastinya menjadikan perjalanan anda amat menarik. Sebelum sampai Tanah Rata, pengunjung akan sampai dahulu bandar Ringlet. Bila dah sampai situ, lega sikit kerana udara dah mulai sejuk. Jika memandu perlahan, anda boleh sampai dalam masa 1.5 jam sahaja. Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
Jauh Cameron Highlands dari Kuala Lumpur ialah 300 km atau 3.5 jam perjalanan melalui lebuhraya PLUS. Pengunjung akan melalui susur keluar Tapah, selepas membayar tol, sila belok ke kiri pada lampu isyarat pertama dan teruskan perjalanan untuk ke Cameron Highlands. Jauh perjalanan dari Tapah hanya 60km, tetapi ingat disitulah cabaran sebenar. Jalan bengkang bengkok, licin dan sempit. Sesapa tak tahan boleh mabuk, walaupun begitu, pengunjung boleh berhenti rehat di Lata Iskandar untuk menikmati kecantikan air terjun sebelum meneruskan perjalanan. Perbagai pemandangan cantik disepanjang perjalanan, orang asli menjual petai dan hasil hutan lain, pastinya menjadikan perjalanan anda amat menarik. Sebelum sampai Tanah Rata, pengunjung akan sampai dahulu bandar Ringlet. Bila dah sampai situ, lega sikit kerana udara dah mulai sejuk. Jika memandu perlahan, anda boleh sampai dalam masa 1.5 jam sahaja. Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
                  Macam biasalah bila duduk dalam cuaca sejuk ni perut akan cepat lapar..terus bukak bekalan yang Cheq hanie dan mak masak pagi-pagi sebelum bertolak..Makan pulak di taman
Memang seronaok bila tengok anak-anak ketawa...sekali sekala melayan kerenah anak-anak ..



                      Memang tak sah kalau ke Cameron Highland tak singgah melawat ladang strawberry...makan yang fresh di atas bukit cameron ni memang lain lah heheh
















      Inilah pemandangan dari atas Ladang Teh di Cameron...udara yang segar ditambah cuaca yang sejuk sangat damai..orang kata bila kita tengok tumbuh-tumbuhan hijau ini sangat membantu kita tenangkan fikiran...









No comments: